Sunday, October 12, 2008

apelah sangat dengan letih di dunia niie...

Salam struggle for final exam!!
sedikit luahan hati dan doa serta harapanku pada Mu Ya Allah..

Ya Allah..berilah aku kekuatan utk menghadapi final exam yg xlama lagi ni, ya Allah..
Permudahkanlah segala urusan ku…
Lapangkanlah dadaku..
Tenang dan terangkanlah hati dan fikiranku..
Kuatkan lah daya ingatanku..
Tajamkanlah daya kefahamanku..
Bantu la aku ya Allah..
Ingin sekali aku mengadu padaMu..wahai tuhanku..
Kerana ku tahu dan yakin bahawa kekuatanku adalah milikmu,
Dan kekuatanMu jualah menjadi semangat untuk aku teruskan perjuanganku dcni,..
Ya Allah..permudahkanlah ya Allah.. :’(..
Bila aku penat, kadangkala aku lemah ya Allah..
Penat rasanya hidup ini, ..letih badan ku tidak terkira..
Rasa seperti putus semangat bilaku berada di Bumi Borneo ini..
Kerana tiada teman disisi…
Tiada mak,. ayah,. abang,. adik,. kakak dcc..
Ape la dayaku menghadapi sume ini berseorangan..isk, isk…
Aku xmampu rasanya ya Allah…aku penat yaAllah…
Itu lah yg aku rasa dlm hati ini..
Itulah keluhan hati ku yg xdapat ku bendung lagi..


Tapi aku tahu..aku xboleh berkata begitu..

kerana aku khalifah Mu ..

kerana aku wanita beriman..
aku tahu..
seorang muslimah tak boleh berputus harap dr rahmat Mu..
itulah yg menjadi semangatku untuk teruskan perjuangan di dcni..
kerana keyakinanku bahawa Engkau sentiasa disisi ku..

Engkau sentiasa bersamaku di saat aku kesusahan..
Engkau permudahkn urusanku di saat aku kesulitan
Engkau memberikan ktenangan jiwa di saat aku kegelisahan
Engkau akan memberikan segalanya di saat aku perlukan ssT dariMu..
dan bila Engkau tidak memberi ape yg aku harapkan,
Engkau gantikan dgn pkra lain yg lbih baik dr ape yg aku minta...sayaangnya Engkau padaku membuatkan aku malu bila aku mudah sangat untuk mengadu dan mengeluh atas kepenatan di dunia ini...
apelah sangat dengan letih dan penat di dunia ni
jika nk dibandingkan dengan nikmat yg Engkau telah beri di dunia ini
dan juga nikmat yg Engkau akan kurniakan di syurga nanti..

tidak terkira rasanya jika nk dihitung..
that's why..semangatku kmbali pulih bila aku pikirkan sume itu..
disamping DUIT yg aku pegang selama ini..
iaitu DOA USAHA ITQAN WA TAWAKKAL..
Ya Allah, Ya 'Alim, Ya Rahim..
bantula aku untuk menghadapi peperiksaan yg tak lama lgi ni..
permudahkanla segalanya ya Allah..
hanya padaMu aku pohon, dan hnya padaMu aku bertawakkal..
amiin ya Rabbal' alamin...
-hamba Allah yg tgah penat lgi 'Stress dlm Ketenangan bersama ILAHI-
-mujahidahuitms09-

0 comments: