Friday, October 3, 2008

SALAM LEBARAN AIDILFITRI

Alhamdulillah..raye kali ini, ana sekali lagi berpeluang untuk menikmati suasana beraya di negeri Bumi Kenyalang,medan perjuangan yg telah banyak mengajar ana erti hidup dan tanggungjawab ana sbg khalifah Allah di muka BumiNya,insyaAllah. Buat kali pertamanya ana beraya di rumah Raudhatul Mahabbah bersama shbt seperjuangn yg mereka juga tidak berkesempatan utk pulang beraya di kampung halaman masing2. walaupun suasananya tidaklah semeriah ana menyambut raya bersama family ,namun pengalaman ini sangat berharga buat ana dan ana xkan dapat lupakan smpai bila2..

disebabkan kami tidak balik beraya, jadi kami mengambil kesempatan untuk menikmati sedikit kemeriahan dan keghairahan hari raya dgn membeli jubah seluar yg sepesen tp berlainan warna utk dipakai boria bersama di pagi raya ini..alhmdulillah.. (dr kiri : ana, kak yong, kak ila)


Telah menjadi tradisi or culture di kebanyakan tempat di Sarawak ini dimana setiap kali hari raya, hidangan KEK LAPIS SARAWAK akan menjadi satu kewajipan menu yg mesti ada pada setiap rumah. ditambah pula dgn hidangan air gas yg sudah semestinya(ape2la..F&N ke, MERINDA ke..dll)..menu lain tu cam bese la..kuih muih, biskut raya dll. if tuan umah tu wat open house, haa..adala tambahan menu lain2 dr yg lain skit..ana paling suka kek lapis Lumut n Peanut Butter. pnah makan time last 2 sem beraya di umah kawan ana, MokSu .. kakak dia yg rajin giler wat kt umah tu..pehh! sedap giler bila kek tu dh di 'freeze' kan..hehheee..
InsyaAllah, walaupun hanya 4 org bersama di hari raya ini, namun kami berasa gembira dan bertuah kerana masih lagi dapat berziarah ke rumah lecturer kami yg berdekatan dgn kawasan kediaman kami..beraya di umah mdm Azura (lect k.yong), open house ummi Minah, umah Ustazah Sh. Anom (xsangka dekat ngan RM rupenyer..)moga kenangan terindah ini menjadi suatu memori istimewa kami bila mengenang kembali di masa akn datang, insyaAllah..

"ukhuwah yg terbina persis sekuntum bunga, meskipun kini kita terpisah demi kasihNya, namun cebisan kenangan kita, sentiasa bermain di bayangan mata..Detik waktu yg Berlalu..menjadi MEMORI KAU DAN AKU..."Uhibbukum Fillah..

0 comments: